SIKÇA SORULAN SORULAR
Ödünç sayıları mensubiyet durumuna göre farklılık göstermektedir.
· Akademik Personel: 30 gün süre ile 10 kitap, 2 uzatma (her bir uzatma 30 gün)
· Ön Lisans ve Lisans Öğrencileri: 15 gün süre ile 3 kitap, 2 uzatma (her bir uzatma 15 gün)
· Yüksek Lisans ve Doktora Öğrencileri: 30 gün süre ile 5 kitap, 2 uzatma (her bir uzatma 15 gün)
· İdari Personel: 30 gün süre ile 5 kitap, 2 uzatma (her bir uzatma 30 gün)
Üniversiteden emeklilik, istifa veya başka nedenlerle ayrılan üyelerin ödünç aldıkları bilgi kaynaklarını iade etmeden ve varsa para cezasını ödemeden ilişik kesme işlemleri yapılmaz.
Öğrenciler mezuniyetlerinde veya kayıtlarının silinmesi durumunda kütüphaneden “ilişik kesme belgesini” onaylatmak zorundadır. Ödünç aldıkları bilgi kaynaklarını iade etmeden ve varsa para cezasını ödemeden kütüphaneye borçlu olan öğrencilerin “ilişik kesme” belgeleri onaylanmaz.
Ödünç aldığı bilgi kaynaklarını iade etmeden herhangi bir şekilde Üniversiteden ayrılan üye, hakkında yasal işlem yapılmak üzere rektörlük makamına bildirilir.
Aşağıdaki nitelikleri taşıyan kaynaklar, üniversite kütüphanesinin koleksiyonuna bağış olarak kabul edilmez:
a) Yargı kararı ile yasaklanmış olanlar,
b) Konu kapsamı ve kullanılan dil açısından üniversitenin seviyesinin altında olanlar,
c) El yazması ve nadir basma eser niteliği olanlar dışında, güncelliğini yitirmiş olanlar,
ç) Kopya ile çoğaltılmış (fotokopi) ve/veya telif hakkı sorunu taşıyanlar,
d) Kütüphane koleksiyonunda yeterli sayıda mevcut olanlar,
e) Bağış yapan kişi veya kurumlarca koleksiyonun raf bütünlüğünü bozacak özel yer isteğinde bulunma talebi bulunanlar,
f) Fiziki durumu yıpranmış eserler,
g) Kitap bölümü ve dergilere ait makalelerin ayrı baskıları, cilt bütünlüğü sağlanamayan dergi, ansiklopedi vb. gibi çok ciltli eserler ile gazeteler bu kapsamda değerlendirilir.
Kütüphaneden belirli çalışma saatleri içinde her zaman faydalanılabilir. Ancak bilgi kaynaklarını ödünç alınmak istenmesi durumunda kimlik ibraz etmek zorunludur.
Kimlik kartını kaybeden yada uzun süreli temin edemeyecek olanlar üniversite personeli personel daire başkanlığından, öğrenciler ise öğrenci işleri daire başkanlığından belge getirmek zorundadır. üniversite personeli olmayan üyeler, kurumlarının personel daire başkanlıklarından belge getirmek koşuluyla belirlenen kurallar çerçevesinde ödünç kaynak alabilirler.
Referans salonundaki başvuru kaynakları, rezerv biriminde yer alan kaynaklar, yüksek lisans ve doktora tezleri, nadir eserler, müracaat eserleri (sözlük ansiklopedi, indeks vb.), süreli yayınlar, atlas, harita ve slaytlar, müzik notaları, koleksiyon parçaları, sanatsal materyaller vb. yazma ve nadir basma eserler, daire başkanlığı tarafından belirlenen ve kütüphane dışına çıkarılmasında sakınca bulunan diğer materyaller ödünç verilmez. Okuyucular bu gibi materyallerden sadece kütüphane içinde ve gerektiğinde bir görevli nezaretinde yararlanabilirler.
İzmir Bakırçay Üniversitesi mensupları (akademik-idari personel ve öğrenciler) kütüphanemizin doğal üyesidir. Ancak;
- Ödünç-iade hizmeti,
- Grup çalışma odası, bilgisayar ve sandalye rezervasyon hizmetleri,
- Cep Kütüphanem’ mobil uygulaması hizmeti,
- Kampüs dışı erişim hizmeti,
- Veritabanları hizmetlerinden yararlanmak isteyen kullanıcılarımızın personel/öğrenci kartları ile kütüphane bankosuna başvurarak üyeliklerini aktive etmeleri gerekmektedir.
Kütüphane kataloğunda tarama yapabilir veya anasayfamızda yer alan "Katalog Tarama" sekmesine arama parametrenizi yazıp arayabilirsiniz.
Katalog tarama için tıklayınız.
Sözlükler, atlaslar, ansiklopediler ve almanaklar referans kaynaklardır. Referans kaynakları ödünç verilmemektedir.
Süreli yayınlar ödünç verilemez, sadece kütüphane içinde kullanılabilirler.
Gecikmiş materyallere uygulanan günlük para cezaları; materyallerin zamanında iade edilmesini veya yenilenmesini güvence altına almayı hedefler. Böylece aynı kaynaktan daha fazla kullanıcının yararlanması sağlanır. Her kitap için günlük 2 TL ceza uygulanmaktadır.
Detaylı bilgi için tıklayınız.
Kütüphane gecikme bedeli ile ilgili detaylı bilgiye kütüphane hesabınız üzerinden erişim sağlayabilirsiniz. Aşağıdaki banka hesabına gecikme bedelinizi ödeyebilirsiniz.
Online ödeme yapılırken açıklama kısmında: “T.C. kimlik No” ile “Kütüphane Hizmeti Gecikme Bedeli” notuyla yatırmanız ve dekontu kddb@bakircay.edu.tr adresine göndermeniz gerekmektedir.
İzmir Bakırçay Üniversitesi Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
IBAN: TR62 0001 5001 5800 7306 3127 54
Akademisyenler ve idari personel “Kütüphanelerarası Ödünç Alma hizmeti” kapsamında diğer üniversite kütüphanelerinden kitap isteğinde bulunabilir.
Kütüphanelerarası Yayın istek Formu için tıklayınız.
İstediğiniz kaynak başka bir kullanıcı üzerindeyse ilgili kaynağı kütüphane hesabınız ile sisteme girip ayırtabilirsiniz. Kaynak kütüphaneye iade edildiğinde sistemdeki e-posta adresinize bilgilendirme yapılmaktadır.
Grup çalışma odalarını online randevu alarak rezerve etmek mümkündür. Bu rezerve süresi günde 4 saat olacak şekildedir.
Detaylı bilgi ve rezervasyon için tıklayınız.
Kütüphane ile ilgili duyuru ve etkinlikleri kütüphane web sayfası üzerinden takip edebilirsiniz.
Kütüphane web sayfasına erişim için tıklayınız.